vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Sommaren, vart tog den vägen?

Skrivet 2010-08-29 @ 14:58:54
Oj vad fort det blev kallt här hemma då! Kom hem från Turkiet i onsdags och höll på att frysa ihjäl när man kom hem ju! Fast det var ganska så behagligt ändå efter en vecka i över 40 graders värme... det var så varmt på dagarna att man inte orka ligga och sola ens... Så visst har man fått lite färg, men det skulle inte skada med lite till :-)
Kanske får bli ett par gånger i solaruium nu i höst? Fast egentligen är jag livrädd för solarium och hudcancer... vem vill ha det bara för att bli brun liksom? Inte jag i allafall... dessutom tycker jag inte att det är fint när man är för brun, såg flera stycken i turkiet som var så bruna att det började att skifta i svart! Inte är det fint! Eller vad tycker ni? Lagom är bäst tycker jag. Jämt lite färg så att man ser lite piggare ut typ. Räcker bra för mig! Jag är som jag är, lika bra att acceptera. Varför steka som en "tok" i ett solarium och få hudcancer på köpet? Ja ja, vi får se hur jag gör i höst...

Men semestern har varit kanon i allafall! Så skönt att bara vara, utan en massa måsten hela tiden. Fast jag får erkänna att jag varit ganska så rastlös emellanåt nu i augusti när jag varit ledig. Det märks att man inte riktigt är van vid det... Men imorgon börjar allvaret igen! Närmare bestämt klockan halv nio drar skolan igång igen. Ska bli superkul! Fast det blir tydligen ett par salstentor nu i höst, men jag tänker inte stressa upp mig för det nu... jag lyssnar inte på andra som är hysteriska över detta... man får inte låta sig påverkas vet ni! ;-)
Dessutom ska det bli fantastiskt kul att träffa alla igen! Vår klass är en stor skön samling av människor! I like!

Senare idag ska jag iväg och jobba en snabbis. Det var kaos o kalabalik på jobbet etersom en del av personalen var sjuka och det fanns inga vikarier att få tag i. Så det är klart man ställer upp! Fast innerst inne hade det varit skönt med en riktig slappar kväll så här dagen innan D-dagen. Men det får gå.

Nu får jag nog ta och fixa med lite saker innan jag ska iväg! Vi kanske hörs sen...

Hej på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback