vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Det var ett tag sedan :-)

Skrivet 2010-07-12 @ 11:27:27
Som ni ser har jag inte skrivit på jättelänge! Men nu ska jag försöka igen. De sista veckorna i skolan var minst sagt mastiga med neuropsykologin! Läraren vi hade va jätte bra på alla sätt och vis, fast man kände ju en viss press inför hemtentan kan jag säga... Vi skulle analysera två fall och utefter det förklara vad som händer på cellnivå i framförallt hjärnan och dess strukturer vid deras beteenden. Ett utav fallen handlade om ADHD (eller ADD, eftersom hyperactiviteten inte fanns där) och det andra handlade om Aspergers syndrom. Inte helt lätt, men det gick ju riktigt bra till slut, jag kammade hem ytterligare ett VG!!

Så resultatet av första året blev 3 Godkänt och 5 Väl godkänt! Tycker att det är helt ok.

Så vad gör jag nu då? Jo jag jobbar som vanligt på min tjänst igen, och gissa om det var skönt att få sätta på autopiloten igen! "Bara" gå och jobba... :-) Dessutom  käns det faktiskt roligt att komma dit igen och få träffa alla igen. För jag har ju helt fantastiska arbetskamrater!!

Annars har det inte vart något speciellt som hänt faktiskt. Eller jo det har det, när jag tänker efter!! Hahaha! Vi har ju fixat och donat som små blå här hemma under våren och för sommaren. Det har försvunnit ett stort träd på baksidan samt att vi byggt ut altanen med ett soldäck! Det blev så bra. så nu har vi sol HELA dagen på baksidan fram till sju - åtta tiden på kvällen. Gött!!


Så här blev det när det hela var klart!! Visst blev det bra?

Nu ska jag gå iväg med Olivia till Lina... så de får busa av sig lite! Jag ska försöka att skriva lite mer sen igen och uppdatera er med lite bilder!!

Hej hopp!


Kommentarer
Postat av: annica

vad snyggt det blev! kul att du är tillbaka och jobbar, saknar faktiskt vår vårdtagare (I) som flyttade till er, så Go :)

2010-07-12 @ 22:01:39
URL: http://www.branting.org
Postat av: marie

Det där blev fint tyckte jag :) Grattis till VG och allt ;) saknar dig gör jag!



kramis från muffin

2010-07-13 @ 12:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback