vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Fortsättning...

Skrivet 2010-11-19 @ 17:26:57

Ja, som jag skrev tidigare ska jag göra ett nytt försök att skriva av mig lite här på blogg.se.

Har varit till mina fina svärföräldrar idag och fikat. Tänk vad jag tycker om dom. Där kan man vara precis som man är... just nu känner jag ett stort behov utav att få vara precis som jag är! Tycker att jag läser och hör överallt hur man dömmer folk efter utseenden eller beteenden. Helheten och att varje människa är unik i sitt slag tycks inte spela nån som helst roll längre i vårt, enligt mitt tycket, materialistiska och trångsynta värld. Jag vet att jag låter negativ nu, men jag har ett stort behov att att få ur mig en massa skit som jag sett, hört och läst under en lång period. Rent ut sagt så är jag så JÄVLA trött på alla människor som talar om att man är en sämre människa för att man har fel hårfärg, små eller stora bröst, liten eller stor mage, fel ögonfärg, man pratar för mycket eller för lite.... ja listan kan göras lång. Jag har full förståelse för att folk kan bli irriterade på varandra för småsaker, men det värsta är att en fis i rymden kan bli en jättestor brakskit om den får utrymme att växa... fattar ni vad jag menar? Eller är jag för flummig nu kanske :-)
I vilket fall som helst så önskar jag att alla kunde prata med varandra istället för att göra små gester (som de tror att folk inte ser att de gör), ta fighten eller lägg ner!
Vi är väl alla människor som har rätt att vara som vi är utan att bli dömda för det kanske? Eller, eller, eller?

Läste föresten på aftonbladet att Jay Smith (ni vet han den råbraiga sångaren i Idol) har åkt fast i ett drogtest... där ser man! Men han är ju inte mer än människa, dessutom tycker jag att det är starkt att gå ut och säga som det är utan några omsvep... helt fantastiskt! Hoppas han får det stöd som han behöver nu bara så att han inte faller in i gamla banor igen. Tydligen lätt att göra det.



White wedding med Jay....

Nä, nu ska jag fortsätta med mina hemskt roliga läkemedel inom psykofarmakan...

Just det... Tack Maria för att du finns!

/Linda


Kommentarer
Postat av: annlouise

du är såååå klok Linda:)

2010-11-22 @ 13:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback