vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Då var det Fredag då..

Skrivet 2010-02-05 @ 09:16:49
Äntligen är dagen här som vi alla väntat så på! Marie får idag sina nya stamceller från Jan, och början på hennes nya liv börjar i och med detta. Hon har haft det förjävligt jobbigt ett par dagar och jag har inte hört nått från henne. Det gör mig såklart orolig men jag vet att om det är någon som fixar detta så är det Marie. Men det gör mig så ont att veta att hon är ca 35 mil bort med all denna smärta och hemskheter som hon går igenom. Men nu är hon förhoppningsvis bättre efter att de har slutat med cellgiftsbehandlingen.

Pratade med Jan igår, han är väl ganska så lugn sa han, men visst finns det en oro inom han. Men det är inte alls konstigt med tanke på den speciella situation han faktiskt är i. Jag tror inte heller att han varit sövd förut, och jag vet själv hur nervös och oroad jag var när jag skulle bli sövd för första gången. Men bara man väl ligger där och de talar om för en att nu kommer man att somna snart, så är det över på ett par sekunder. Sen vaknar man och undrar om dom inte ska börja snart. Så detta kommer att gå bra Jan! Jag skulle nästan tro att de håller på med transplantationen nu i denna stund. Jag håller tummarna för att det går fort! Jag hoppas oxå att jag kommer att få höra av Marie snart. Jag längtar efter att  få höra hennes röst...

Vad ska jag göra idag då? Ja, jag hade nog tänkt att dra iväg och träna sen. Men det blir lite senare under dagen det. Men nu jäklar har det satt fart på viktnedgången igen. Jag har nu bara 1 kg kvar att ta innan den 27:e som var mitt nästa delmål. Åh det är jag övertygad om att jag kommer att klara. Så nu blir det ett delmål till som jag tänker sätta till påsk iår. Och det är ytterligare 5 kg. Jag märker att det går lite segare nu i perioder, men det gör inget. Jag går ju ner i allafall! Så när jag når mitt mål i påsk så kommer jag då att ha gått ner 40 kg. Oj, det är ju helt otroligt va? Jag tror inte att jag riktigt fattar att JAG, utav alla människor, har klarat av att gå ner 34 kg hittills. Jag tycker faktiskt att jag kan vara stolt över mig själv!

Nä, nu ska Olivia till sin "skola" snart. Så nu blir det till att borsta bissarna!
Häj!

Kram på er alla där ute!


Kommentarer
Postat av: annica

hoppas allt kommer gå bra!

2010-02-05 @ 11:39:38
URL: http://familjenbranting.blogg.se/
Postat av: Linda

Jäklar va duktig du är gumman! Du kommer att klara detta galant!!!

Kram!

2010-02-06 @ 18:58:44
URL: http://hemmahosmini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback