vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Lördagsmys...

Skrivet 2010-02-13 @ 20:47:37
Sitter här och tittar på Meloditrudelutten... det är för mig ofattbart hur "kebabpizzagänget" återigen är med i år! Kraven för att komma med i melodifestivalen är tydligen inte direkt stora? Hur tänker generalen Christer Björkman? Inte som jag i allafall, men tur är väl det!

Igår när klockan var 12 ungefär så fick jag för mig att tapetsera i rummet som Olivia hade innan vi bytte med henne. Klockan 18 ungefär var jag klar, då stack vi iväg till IKEA och köpte lite nya möbler dit in. Jag har tänkt att jag skulle få ett rum som jag kan vara i när jag läser. Skönt att kunna dra mig undan lite. Resultatet blev bra tycker jag. Men jag skulle vilja ha typ en dagbädd där inne så att vi har en extra säng till gäster. Men man "skiter" ju inte direkt pengar så det får vänta... Men hittills ser det ut så här i alla fall:



Känner mig nöjd, men det fattas lite på väggarna ännu...

Jag och Olivia har haft lördagsmys här ikväll. Älskling jobbar natten... usch va dåligt jag sover de veckor som han jobbar natt! Egentligen är det ju konstigt, för jag har ju hela ssängen för mig själv - men det är nått som fattas mig! Tur att veckorna går fort!

Jag pratade en liten stund med Marie förut, hon känner sig lite bättre av kramperna i magen men plågas fortfarande av illamående och kräkningar. Men jag känner hopp! I går när jag pratade med Marie på webcam för första gången på ett tag så satt jag bara och tittade på henne och kände en sån enorm glädje inom mig, en glädje över att få vara en del av hennes liv och hon en del av mitt! Det är en känsla som är svår att förklara, men den är stark och finns där i allafall... :-) För första gången sen hon åkte till Karolinska kan jag ärligt säga att jag känner mig glad överhuvud taget. Det har kännts som om jag befunnit mig i en lång uppförsbacke som aldrig tar slut. Men nu när jag ser att det börjar så smått att gå åt rätt håll med henne så känner jag en lättnad. Även om jag förstår att Marie inte delar denna känsla med mig (i allafall just nu) så vet jag att hon snart kommer att känna detsamma! Dessutom har hon den bästa vård som en människa kan få, av 2 världar! Bättre kan det inte bli! Ni undrar säkert vad som tagit åt mig, och varför jag skriver i dessa koder... men jag kommer att tala om för er som inte redan vet lite längre fram. Den som väntar på nått gott... hihi!

Olivia låg i sin säng och kramade om sin stora häst förut iannan hon somna. Hästen fick hon av Marie förra året...



Visst är hon fin min lilla gumma! Åhh vilken underbar känsla det är att ha barn!!

Nä, nu ska jag titta vidare på meloditrudelutten, just nu är det Kalle & Co... va blir dä? Haha!

God natt från mig och Ia!



Ta hand om er där ute! ♥


Kommentarer
Postat av: Milla

Vad fint rummet blev! :)

Skönt att det går åt rätt håll för M också.

2010-02-13 @ 23:13:56
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Malin

Vet inte riktigt vad som hänt med din vän, men visst är det så att såna här erfarenheter påminner oss om att glädjas och ta vara på det man har? Ofta blir vänskapen ännu starkare efter en sån här prövning! Efter regn kommer sol och jag hoppas att den ska lysa för både dig och din vän! Kramiz m

ps. rummet ser jättetrevligt ut ds

2010-02-15 @ 11:07:44
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback