vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Måndag

Skrivet 2010-02-01 @ 19:15:36
Idag har jag varit till universitetet på en föreläsning. Riktigt intressant, fast jag tyckte nog att jag hade bra koll på det mesta ändå. Det känns bra när man hänger med så att säga... Ska dit imorgon också är det tänkt, men jag vet inte riktigt ännu. Känns obehagligt att åka tycker jag när det är så lurigt väder... Ska ringa och höra med Therese sen hur hon känner inför morgondagen. Jag känner att jag lika gärna kan vara hemma och läsa istället imorgon. Vi har mycket som ska göras i denna kursen. Först en redovisning i grupp på en bok som vi ska läsa, sen en redovisning inför hela klassen på ett häfte som handlar om samverkan (116 sidor), visserligen ska min grupp redovisa 1 kapitel, men man måste ju ändock läsa allt om man ska förstå det hela. Sen efter det är det 2 artiklar som ska läsas och redovisas i tvärgrupper, dessa är ju oxå på engelsak. Tack för den! Sen så återstår ett individuellt arbete som är dellat i tre delar, det handlar ii det stora hela om organisationspsykologi. Bland annat ledarskap. Ja, så där ser ni mina härliga 4 veckor framöver... :-) Men det är så otroligt spännande och jag kan  lova er att jag lär mig nått nytt om mig själv och andra varje dag. Här kan man verkligen prata utvecklingsteori...

Mamma och pappa har varit här och fått en kopp kaffe med fruktsallad och glass till. Olivia var så himla trött förut, så jag blev tvungen att hitta på något med henne så att hon inte skulle somna när klockan var 17.00. Så det fick bli en fruktsallad helt enkelt... :-) Hon var väldigt stolt över sin egna sallad sen kan jag meddela!


Jag pratade en sväng med Marie förut, hon var trött som bara den, men hon räknar nu ner dagarna tills på fredag. Då hon "föds på nytt" som hon själv säger, då får hon sin nya friska benmärg. Det kommer att bli skönt för henne att få träffa Jan också, men han skulle ju fått sova inne hos henne, men nu hade de ändrat sig i den frågan. Han skulle nu få vara på en annan avdelning, men han skulle i allafall få gå till henne för att hälsa på. Det kommer att göra henne gott.
Jag längtar också till fredag när den stora finalen äntligen är här!


Nu ska jag se på teven en stund! Ha en bra kväll alla underbara!

God afton


Kommentarer
Postat av: besökare

Kul att följa dig, men jag tycker det är lite svårt att läsa med den här bakgrunden samt det spröda typsnittet. Snyggt, men lite svårläst :-(



2010-02-02 @ 15:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback