vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Pussel och kaffe...

Skrivet 2010-02-03 @ 12:03:07

God förmiddag! :-)

Olivia sitter och pusslar nu i denna stund och jag väntar på en kär GAMMAL vän ;-) Kaffe står på och jag har som vanligt hunnit dricka typ 4 koppar hittills. Stefan fick åka iväg och handla han, åh tänk va glad han var över det! Jag har dessutom gjort matlistor så att det blir lättare att handla, och jag slipper stå där varje dag och fundera på vad i hela friden  jag ska göra för mat idag... det är det värsta jag vet! Usch va tråkigt!
Så nu provar jag med att helt enkelt göra matlistor i 2 veckor framöver så då slipper jag stå där med skägget i brevlådan varje gång jag ska hitta på någon mat.

Igår var jag och tränade också! Gud så gött det var, så nu blir det fredag nästa gång. Jag måste boka upp för att komma iväg. Så bra självdisiplin har jag ser ni. Men nu jäklar är det dags att rycka upp sig! trött på att gå här och bara fundera på att börja träna. Nu får jag bannemej skärpa mig.

Jag pratade med älskade Marie igår. Hon är inte på topp om jag säger så. Hon är trött och sliten, mår illa och kräks, är uppsvullen i kroppen av alla mediciner och kortisonet. Men hon har en otrolig kämparglöd! Oj va jag beundrar henne, vilken kraft hon har alltså! Önskar att jag hade hälften av detta. Hoppas att jag får höra av henne idag också, även om jag vet att det går bra, så är det så skönt att höra från henne. Men jag förstår om hon inte orkar. För nu börjar cellgifterna och mördarbakterierna (T-cellerna) Ge ordentliga biverkningar på hennes kropp. Hon börjar få ont i luftvägarna, men detta beror på att hennes slemhinnor också blir påverkade av behandlingen. Men nu är det "bara" 2 dagar kvar till på cellgifterna. Sen på fredag får hon den nya benmärgen!

Nu måste jag sluta! För nu kommer gammlingen! Häj!


Kommentarer
Postat av: Milla

Ojoj, veckomatsedlar är guld värt, let me tell you! :)

2010-02-07 @ 18:40:38
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback