vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Vetenskap, vad är det?

Skrivet 2010-02-11 @ 17:14:29
Har precis kommit hem från universitetet där jag varit på en föreläsning om Vetenskapsteori. Intressant, men jag säger bara, det är mycket!

När jag kom till skolan idag så kom det fram en klasskamrat (heter det så när man går på Uni?), hon kom i alla fall fram och sa att hon hade läst min blogg. Sen så räckte hon fram en liten ängel som ska hjälpa vid svårare stunder. Hon sa: "du kan ta denna själv, eller om du tycker att någon annan ska ha den..." Som ni alla förstår så finns det en speciell person som behöver denna mest av alla just nu... Marie! När M kom fram och gav mig denna så blev jag så rörd att jag nästan började att gråta... vilken underbara människa! Jag tackar henne av hela mitt hjärta, och jag vet att Marie gör det också. Dessutom ska jag ringa henne i kväll för att ge klarttecken på en annan sak, men det kära läsare får ni vänta på en stund innan jag berättar...

Marie har det fortfarande jättekämpigt, och jag kommer att behålla ängeln här, tills den dagen som jag kan åka upp och ge henne den själv. Jag vill inte riskera att den kommer bort i postens hantering!

Jag skriver mer ikväll! Ska dessutom försöka att ta ett kort på ängeln så att ni får se denna fina gåva...

Tack M för din omtänke! Du har ett stort hjärta!

Kram


Kommentarer
Postat av: Milla

Åh, vad underbart gjort av din klasskompis. :) Verkligen. Vilken tur att det finns så fina människor i världen.

2010-02-11 @ 18:45:04
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Malin

Tack för den fina kommentaren! Jag är inne hos dig då och då också!! Jättefin tanke av din vän, och jag tror att denna ängeln kommer med lycka och glädje och att sjukdomen snart är ett minne blott!! Tänker också på er! KRamiz m

2010-02-13 @ 19:11:09
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback