vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Vikten av att finnas till...

Skrivet 2010-02-17 @ 21:37:16
Vet ni vad det viktigaste för mig är? Det är min familj, mina vänner och att få känna sig betydelsefull i alla lägen! En mycket vis man sa till mig en gång, "att man behöver inte älska alla som finns runt omkring...". Han har så rätt! Jag behöver inte älska alla, men för den delen behöver jag inte heller hata dom... Under denna tid när jag och Marie pratat med varandra så mycket som vi faktiskt gjort, så har jag insett att det finns ett antal personer runt mig som jag verkligen älskar av hela mitt hjärta, sen finns de de jag älskar och de jag älskar mindre samt de jag inte älskar alls... de sistnämnda är få i antalet, men jag kan inte förmå mig själv att tycka om dom... Visst är det konstigt att man inte kan ens rå över sina egna känslor? Men en mycket underbar kvin´na sa till mig häromdagen att man aldrig skall låta de personer som endast gör mig irriterade faktiskt ta den energin ifrån mig. Tänk va rätt hon har, så nu har jag bestämt mig! Jag kommer inte låta andra personer påverka mig negativt en enda gång till!! ALDRIG!
Så härmed välkomna jag den nya Linda! :-)

Dessutom tycker jag att alla ni som läser min blogg absolut ska slänga ett öga på min kusin Maries blogg... där har ni en som vet vad livet verkligen handlar om, men samtidigt hur plågsamt det också kan vara... Läs o njut! Jag länkar till hennes blogg här nere på min sida...

Här kommer en låt som spelats in i ny tappning för de lidande i Haiti... We are the world!



Go kväll!

Ps. Marie, tack för att du finns... :-) Snart ska vi äta ugnspizza och bara sitta å skvallra!


Kommentarer
Postat av: marie

ÅÅh pizza :) ska bli roligt när jag piggnar på mig igen, hoppasde blir snart!!! skanar dejj pöss

2010-02-18 @ 15:28:46
URL: http://gr3va.blogg.se/
Postat av: Malin

Välkommen in i klubben! Att bli äldre är inte alltid så dumt, man blir klokare med åren.. Oftast går man igenom saker som gör att man kommer till eftertanke, och lär sig se vad som verkligen är viktigt! Hoppas att både du och marie ser tillbaka på denna svåra tid, med tanken att ni klarat ännu en jobbig erfarenhet... Ska absolut besöka hennes blogg! Vad läser du till? Kramiz m

2010-02-21 @ 23:11:33
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback