vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Åhhh min Anita... :-)

Skrivet 2010-03-22 @ 22:26:51
Min Anita ska hoppa av skolan... usch va tråkigt!! Men jag vet att hon gör ett bra val och jag hoppas verkligen att det blir super bra i slutändan. Men visst är det synd, eftersom jag gillar denna underbara människa så otroligt mycket!
Men kaffe kan man ju dricka ändå, och prata "skit". Ser fram emot detta!

Idag har jag vart i skolan hela dagen, gjorde vårt första personlighetstest idag, mycket intressant vill jag påstå. Man lär sig nått nytt varje dag, och man lör sig att fokuser apå det som är bra istället för på det som är dåligt. Vi har en tendens till att bli lite trångsynta i synen på oss själva, men framförallt när det kommer till våra medmänniskor. Vi dömmer så lätt... Vi måste inse att det inte alltid kanske är som det verkar, utan att först stanna upp och känna av situationen.

Efter att jag kom hem så satte jag i mig ca 3 koppar kaffe och sen blev det näsan i böckerna igen. Jag har nu faktiskt kommit igång med kursens hemtenta och för första gången på länge känns det bra. Jag föröker att kontrollera min prestationsångest och har insett att jag får se till mina förutsättningar också. Jag måste få andas mellan varven också. Sen vill jag ju ha mitt sociala liv, där de 2 viktigaste personerna i mitt liv finns - Stefan & Olivia! Just nu så är Olivia lite krasslig med feber och förkylning. Men det är å andra sidan inte så värst konstigt med tanke på att det står 11 under nästan alla barns näsor på dagis. Men, men lika bra att hon får det så kanske hon blir av med denna förkylning som kommer och går hela tiden.

Idag fick jag också en så otroligt stor längtan efter Marie! Åhhh va jag önskar att jag kunde dra iväg till henne snart. Men just nu så vågar jag inte eftersom Olivia är som hon är, och dagisbakterier är INTE att leka med när det gäller Marie. Hoppas att Ia snart blir frisk så att jag kan åka till henne, om bara så över en dag!! JAG LÄNGTAR! Men jag är glad att telefonen finns i alla fall... alltid något! Men nu har snart Mars gått också så nu är det ju cirka 1½ månad tills hon kommer hem om det går enligt planerna.

Imorgon skulle jag egentligen vart och tränat på morgonen, men nu får det bli senare imorgon istället. När Stefan slutat att jobba. Känner att jag fått motivationen tillbaka igen när det kommer till att hålla igång. Må det vara vårkänslorna?
Inte länge kvar till påsk heller, Olivia målar påskbrev för fullt nu. Så om vi ska dela ut alla dessa så får vi gå o gå o gå o gå, innan de tar slut! :-)


Lägger in en liten bild på min lilla sjukling...

Imorgon på förmiddan kommer det besök... då blir det säker kaffe, kaffe och kaffe! Ska bli trevligt! Nya energier i mitt liv. Kanon!

Nä, nu blir det natta!
Kram på er alla GOÁ människor där ute...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback