vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

En helt vanlig tisdag... :-)

Skrivet 2010-03-30 @ 22:05:17
Jaha va ska jag skriva? Hmmm..... Jo just det! Idag har jag bara "glidit" omkring i livets glans, som Annica skulle säga! Uhh va gött! På nått väldigt konstigt, men dock trevligt sätt, så känner jag mig helt tillfreds med det mesta! Underbar känsla må jag säga

Nu ikväll har jag och Ia bakat muffin. Det fick bli banan muffins eftersom vi hade så många mogna bananer hemma. Olivia rörde stolt i bunken med banan och vaniljyuogurt! Efter en stund sa hon att hon var törstig och ville ha lite saft, och snäll som jag är så fick hon detta... elelr apelsinjuice i allafall. Hon drack och rörde i bunken....
Jag stod i min egen lilla värld och vispade ägg och socker, sen så sa hon:
- Mamma, jag vill ha mer juice!
- Men har du redan druckit upp allt?
- Jaaaa
... svarade hon.
Jag tänkte att det kan hon ju få, så jag hällde upp lite till.... Då sa hon:
- Ska jag hälla i lite till?
- Va? Hälla i lite till?
- Ja, så här...
och så hällde hon i apelsinjuice i bananblandningen!! Haha... ja hon är för go!

Så resultatet blev ju att vi till slut hade bakat bananapelsinjuicemuffins... Och det funkade det me! ;-) Ni får prova nån gång vet ja!

Igår fick jag för mig att sätta ut vår videokamera på blocket, eftersom vi typ använt den 3 gånger på tre år så finns det ingen anledning och ha denna kvar. Jag la ut den vid 22.00 igår kväll ungefär och vid 16.00 idag var den såld och borta... smidigt som bara den... Undrar vad vi ska göra för alla pengarna? En resa till Thailand kanske? Annars kanske vi ska hänga på Linda & Jonny när de ska åka till GRÖNLAND i november... Eller va säger du Linda! OCH ja är inte BITTER! ICKE!

Just nu så sitter jag och funderar på varför dagarna ibland går så himla fort, och ibland sniglar dom sig fram... som nu! Jag vill ha påskafton nu!! På dagens ska vi självklart gå påskkärring tur med Ia, och på kvällen ska vi helt enkelt festa till... Ska bli så kul att få gå ut och träffa lite människor igen! Ibland känner man sig som värsta bohemen när man bara sitter här och läser o läser! Men inget ont som inte för nått gott med sig! Jag hoppas ju såklart på att jag ska få ett jobb som jag TRIVS med och en lön som är betydligt bättre än den man får som undersköterska... det är ju fruktansvärt att man ska få så dålig lön när man jobbar med och för människor. Vart tog det bertktade MÄNNISKOVÄRDET vägen kan man undra?

Nä, nu ska jag hoppa in i duschen!

Här får ni lite mysljus i kvällens tecken...


(Dålig bildkvalitet...)

Kram på er alla goa där ute!!



Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha.... Jag höll ju på att sätta morgonkaffet i fel strupe nu när jag läste din blogg. Du är bara för härlig vännen! Vi ses på lördag, stora kramar från mej till dej!

2010-03-31 @ 07:14:16
URL: http://hemmahosmini.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, det hoppas jag också!! Allt bra med dig? Ska du jobba något i sommar? Kramiz m

2010-04-01 @ 22:12:08
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback