vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Måste bara...

Skrivet 2010-03-14 @ 19:42:02
Säga (eller skriva en sak)... varför i hela friden klagar många på rökare, "tjockisar", arbetslösa, homosexuella, otränade mm? Har folk inget annat för sig än att klaga på dessa personer? Likadant med snöskottning och allt tjafs på kommuner o landsting exempelvis... visst, jag tycker väl inte heller att det är kul att det blir en 2 meter hög med blöt jäkla snö framför mitt hus, men jag behöver väl inte för den sakens skull skriva insändare och en massa skit i tidningar? Ibland blir jag bara så himla trött på folk som klagar eller har fördomar om det mesta här i livet!! Usch för er!!

Kanske ett meningslöst inlägg, men jag kände att nu är det minsann min tur att klaga! Skulle vi rökare vara mindre värda än er ickerökare? Nä, skulle inte tro det va! Nu menar jag inte att alla ickerökare klagar, men många gör det. Jag röker så mycket jag vill, så länge jag inte står och blossar över någon eller kommer inpå å luktar fimp så behöver väl inte dessa klaga heller... eller? Vad är det för samhälle vi lever i? Det måste finnas andra saker att klaga på än alla dessa materiella skitsaker! Lika så med kronprinsessans bröllop, (i mitt tycke sveriges största bidragstagare) varför ska jag som skattebetalare vara med å betala för hennes/deras jäkla sängkläder! Aldrig! Om jag ska vara med ska jag bannemej bli bjuden på kalaset oxå, för det blev i allafall de som jag oss gåvor på vårt bröllop... Rätt ska vara rätt, eller? Istället för att sveriges alla kommuner ska sponsra ett bröllop för flerfaldiga miljoner, så kan dom istället börja att förebygga all jäkla ohälsa som finns i vårt land... det känns aningen viktigare tycker jag!

Nä, sluta att vara så jäkla materiella i ert tänk, och börja istället att rannsaka er själva en stund... jag lovar er att om man bara sätter sig ner och börjar fundera på varför man känner som man känner så lär man sig en hel del om sig själv framförallt, men också om andra... empati! (Fast empati är inget man kan lära sig från början, man måste ha detta med sig ifrån början - men på så sätt utveckla sin empatiska förmåga).

Ja ja, nu fick jag ur mig lite! Tack å hej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback