vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Nu ska ni få höra...

Skrivet 2010-03-19 @ 15:39:21
Tänkte bara berätta för er om mig:

* Jag är en person som tycker att jag är så himla perfekt, så att inte vem som helst får vara i mitt liv...

* Jag är en svikare...

* Jag bara pratar skit...

* Dessutom har jag alltid varit så här... (Den som har sagt detta har tydligen känt mig jämt?)

* Jag skapar konflikter

* Jag är falsk!

* Dessutom är jag ful, efter att jag gått ner i vikt... (Antar att jag var snyggare då när jag vägde 37 kilo mer...?)

Dessa ska jag tala om är ord som kommer från en person som jag trodde att jag ställt upp på, men ack vad jag bedrog mig! Det värsta är att jag inte fattar vad jag gjort - förutom att ställa upp i vått och torrt för denna person...
Visst gör det mig förbannad, men det gör mig faktiskt ärligt talat mest ledsen och besviken. Jag kommer nog faktiskt efter denna dag inte att tilltala personen i fråga något mer... Energislukare!

Det roligaste, eller konstigaste ska jag väl säga, är att mina kompisar faktiskt brukar tala om för mig att jag är precis tvärtemot detta. Jag fick senast igår ett sms från en kompism som jag dessutom inte känt i mer än typ 9 månader... Det löd så här;

"Jag är så glad över att ha träffat och lärt känna dig, för du är en underbar människa med så många bra egenskaper! De som har dig som vän och närstående är lyckligt lottade. Hoppas att du får den uppskattning du är värd! Kramar i massor M"

Där ser man vilken skillnad det kan vara i uppfattning... Men jag tänker att suga åt mig av dessa få men stora ord för mig, i stället för de många och småsinta ord som föregående person sagt... Som sagt, jag tycker jag är värd det!! För de som står mig nära vet detta, och jag skulle aldrig hugga någon av dem i ryggen! Men jag tackar för upplysningen jag fick om detta, och jag vann i alla fall känner jag!! Jag vann i ärlighet och erfarenheter!!

Jag vill bara säga till mina nära och kära, att trots att jag är dålig att höra av mig nu efter att jag började att läsa, så innebär inte detta automatiskt att jag inte bryr mig om er! Men jag gör något för första gången i mitt liv (förutom att skaffa min fina lilla familj), som jag faktiskt tycker känns befriande och kul. Jag kommer att bli stärkt av dessa 3 år som jag har framför mig, men jag vet att jag kommer att kunna göra skillnad för alla dessa personer ute i vårt land som faktiskt behöver mer och bättre stöd i sin vardag...

Nä nu orkar jag inte skriva nått mer...

Eller jo föresten... sätter in ett kort på mig själv... för jag vet att jag idag inte bara har ett fint inre, utan jag tycker jag blev ganska så bra utåt sett också efter att jag gått ner i vikt... :-)



Kram på er alla därute!!



Kommentarer
Postat av: Linda

Hej gummsan! Det där med att höra av sig....Vi kanske inte pratar med varann på ca 1-1½ år, men sen när vi ses så är det som vi pratade igår. Jag vet precis vart jag har dej å jag hoppas du vet vart du har mej. Ha en fortsatt trevlig helg, så hörs vi. Kramar i massor!!!!

2010-03-19 @ 22:39:11
URL: http://hemmahosmini.blogg.se/
Postat av: Terese

Kikar in via FB :-)



Du har varit jätteduktig som har gått ner så mycket i vikt, den här s.k kompisen kanske bara är avundsjuk? Nä sådana kompisar klarar man sig faktiskt utan. Det är hon som går med förlust och mister en bra kompis!



Ha det gott!



Kram Terese

2010-03-22 @ 08:52:36
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: caroline

Har verkligen lärt mig att alla har olika uppfattning om människor, det är tråkigt när folk ska gå och prata skit men det är deras huvudvärk. Alla kan inte gilla alla, det vore ju också tråkigt... hehe

2010-04-13 @ 22:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback