vossarinnan

"Att ta det första steget, är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd, och utan tvekan det mest betydelsefulla...."

Solen...

Skrivet 2010-03-15 @ 22:41:56
Oj oj oj, va skönt det är nu när solen vill titta fram! Idag har jag känt mig helt fantastiskt nyttig! Efter att jag lämnat Olivia på dagis så stack jag iväg och tränade i 1½ timme! Idag slet jag verkligen, så nu ska jag fortsätta att slita så att jag snart är nere på mitt stora mål viktmässigt! För idag när jag ställde mig på vågen så visade den UPP nästan 2 kilo!!! Va i tusan! Men kanske inte så konstigt med tanke på att det vart både grytor gjorda på vispgrädde och tårta på tårta nu i helgen eftersom vi firade min älskade mormor som fyllt 80 år. Om ni bara visste hur mycket min mormor betyder för mig... Hon är bland de finaste personerna jag vet! Hon har alltid funnits där för mig och jag vet att hon alltid kommer att finnas där också... Hon är en utav de få personer som jag har känt villkorslös kärlek till och från! Hon är så fin min mormor!! Åhhh va jag älskar denna lilla tant.

Efter att jag tränat kom jag hem å slängde mig i duschen, sen satte jag mig ner med tentan. Vi håller på med hälsopsykologi nu och ska skriva ett case utifrån egna erfarenheter eller ett påhittat för att sen göra en handlingsplan som leder till bättre hälsa både fysiologiskt och psykiskt. Det är himla intressant eftersom det till stor del handlar om att hantera stress och finna verktyg till detta. Jag lär mig något nytt varje dag, och det är en helt makalös känsla ska ni veta! Det fanns en fråga föresten, eller en tävling på en blogg häromdagen, som ville att man skulle beskriva vad som var osexigt och sexigt... Jag hade ingen aning just då, men nu har jag kommit på det...

Det sexigaste som finns är personer som ständigt utvecklar sig som personer, till något bättre och starkare. Eftersom jag personligen inte alls kan tycka att en helt till synes perfekt, fräsch och snygg människa är sexig eller attraktiv om denne person inte har känsla av förståelse eller empati inom sig... Usch för uppblåsta tomma individer! Sen tycker jag förstås att det yttre spelar roll, men inte så att det överväger det inre...


Ja ja, för att gå tillbaka till min tenta... så har jag faktiskt skrivit ett case och dessutom strukturerat upp en handlingsplan så smått för denna individ. Så nu är det bara att köra! Jag ska inte bli osäker på mig själv denna gång, för jag har ju faktiskt gång på gång bevisat för mig själv att jag kan läsa och skriva tentor bra! Ner med jantelagen, börja att se det positiva och inte vara rädd för att stå upp för det du tycker eller kan... Jag har ju fått högsta möjliga betyg (VG) på fyra av fem kurser hittills... Det tycker jag är bra i allafall! Det var den där jäkla juridikkursen som jag fick G på, men jag är glad för det, för förra året så var det 50% som kuggade på tentan.

Imorgon ska jag återigen träna, och skriva tenta. Det skulle vara skönt att få påskveckan ledig från tenta skrivning, för den ska vara inne 2 april (långfredagen), och jag vill kunna slappna av och ägna mig helhjärtat åt OLivia för en gångs skull. Usch jag kan få så dåligt samvete när jag bara läser o läser hela tiden. Så nu ska jag se till att bli färdig med denna i tid, så jag, Stefan och gumman kan få ha lite kvalitetstid tillsammans i en hel vecka! Skulle vara skönt att åka upp till svärfars föräldrahem i Lånserud och grilla lite.

Men nu kära vänner säger jag natti natti!! Vi ses imorgon!!

KRAM på er alla därute! ( Skulle vara kul att veta vilka ni är som läser föresten... Gör era röster hörda, lämna gärna en kommentar! Strö ros eller ris!)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag läser, men är väldigt dålig på att lämna avtryck.

Hur kom du igång med träningen óch viktminskningen?

Jag är en av dom som borde och vill gå ner i vikt, men har ingen motivation lr tid till att sparka igång mig själv (dålig ursäkt jag vet).



Ha de gott



2010-03-15 @ 22:57:33
URL: http://jennydepp.blogg.se/
Postat av: Josephine

Vad duktig du är som börjat så bra med tentan!! =) Kul att du fått VG på allt! Bra kämpat! =)

2010-03-17 @ 20:43:34
URL: http://mammajossan.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag brukar läsa din blogg. :) Vad kul att det går så bra för dig i skolan! Jag är mycket imponerad över att du har en sådan bra karaktär som orkat träna och gå ner så mycket i vikt. Är avundsjuk! Hur gör du?

2010-03-17 @ 23:07:29
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback